Wednesday, August 11, 2010

Kenapa sayu ?

Beberapa file sy susun tepi , rekod sekali ?
"Nanti dulu laah" M.A.L.A.S =.='
Kumandang lagu2 LMFAO ; I'm In Miami Bitch seakan tdk selesa sy dgr lg . 
Ahh . Matikan terus radio !
Sdg sy duduk sendirian di sofa hitam 3 sisi lobi hotel , fikiran mula melayang .

Malam nie malam Ramadhan , esok dah puasa .
Sejak kelibat si dia hilang dr pandangan , baru terasa jiwa sayu semacam .
Perasaan sayu yang lain amat sgt .
Sgt sgt sgt .
Sy kenal benar bila sy sayu rindu kasih sy pd si dia
Tp kali ini sgt berbeza .

Sayu hati terfikirkan di awal Ramadhan ini sy bersahur sendirian .
Komitmen kerja . BETUL . Tp sy rindukan masakan mama .
Duduk sama2 beralaskan tikar dekat ruang tamu rumah .
Tgk Alex yg selalunya mamai semacam bila mama kejut sahur .
Tgk tngkus lumus mama sediakan makanan utk kami pg2 buta .
Makan bertiga - sudah tanpa ayah :(
Ayah , semoga ayah bahagia di sana bersama ibu tercinta ya ? *sebak.

Ramadhan ini benar sy niatkan sesuatu .
Sesuatu yang ikhlas dan baru shj terdetik di kesayuan hati sy sebentar td .
Niat hati yang sudah lama terpendam , mudah2n terlaksana di bulan rahmat ini .
Sdikit rahsia peribadi, selepas Ramadhan tahun lepas segala yang sy lakukan semua serba tak kena .
Memang semua tak kena .
Penampilan , cara hidup , santapan , dan yang paling utama , kelakuan sy terhadap Tuhan :/
Sy berniat mahu memperbetul segala -galanya .
Akn tetapi ,
Mampukah sy ?
Dan masihkan Dia mahukan sy ? :/


Sy idamkan keredhaan dan kempunan Allah .
Sy khayalkan nikmat balasan seribu bulan .
Sy harapkan pemakbulan doa doa .
Dan yang paling utama , sy impikan malam Lailatul-Qadar :)

Tenang semacam hati bila terfikir2 perkara2 mcm nie .
And tbe2 sms alert - cleopatra stratatan sy berdering .
"i dah sampai syg~"
Alhamd.

Zulhafiz , awk sudah jauh . Nota yg awk tnjuk di hdpn skrin sy takkan sy pdm smpai bila2 . Biar sy baca selalu , sejukkan hati sy bila bc pengakuan ikhlas awk tuh :) I syg u tw . Antara byk2 bulan , Ramadhan nie jugak laa kite terpakse berjauhan kn ? Besar betul dugaan Tuhan nak bg pd kite  b2 . I bru mengidam nak sahur berbuka puasa sama dgn u semua . Nak tarawih sama , nk kte lalui bulan rahmat bersama . Tp takpe u , i faham . Mcm mana pun family tetap perlu  jd keutamaan kan ? Kte tenang kan . Sy sentiasa di hati awk , sentiasa syg awk , sentiasa igt awk . 

Gadis : Ue2! U syg i byk2 ke sikit2 ? :/
Jejaka : "Bayangkan sebesar galaksi seramai umat . Mcm tue la banyaknye sygg :)"
*blush :')

Salam Ramadhan .

No comments:

Post a Comment