Saturday, August 07, 2010

Bukan Kerana Nama

Pesta keriangan . Ye , itu destinasi kami meraikan 2 bulan bersama . Teringat jeritan takutnya menaiki permainan2 di sana , hajatnya utk menghadiahkan saya sebuah bear besar dgn game lontar bola baling gelung campak syiling . Sayang , tanpa itu pun saya tahu awak sayang saya . Jgn bandingkan sayang saya pd kamu dgn hanya sebuah anak patung tak bernyawa yang kamu hajatkan utk menemani malam saya , syg . Sudah lebih dr cukup segala pemberian kamu . Cukup dan cukup <3

" Make a wish ! " Teriak adik saya ketika menemui sebuah tempat yang kunun nyaa dpt memakbulkan sesuatu hajat . Khurafat cetusan hati . Tp sekadar mencuba tak pernah salah kan ? Dia pantas mengeluarkan syiling dan berhajat sebelum melontarnya . Begitu juga saya . Tertanya apakah hajat si dia ? Tanya hajat saya , saya hanya berhajat "Ya Tuhan , sejahterakanlah hidupnya , limpahkan dgn segala kebahagiaan dlm seluruh aspek hidup walaupun mungkin tidak selamanya bersama saya , hidup seorg insan bernama Muhamad Zulhafiz Jasmasri ~"  *senyum :)



Segala kegembiraan kita dah kongsi kan bersama . Tp hari ini riak wajah awk sgt marah , walau awk tak keluarkan kata2 itu , sy kenal benar awak . Awak sedang marah . Marah atas sebab yg mungkin tidak patut awk marah lagi . Itu bg saya , sy faham , kalau sy di tempat awak pun , sy juga akan marah . Salah saya , semuanya salah saya . Potret itu berkurun lama hanya tersimpan tidak tertatap . Awak buka semula melontarkan kata , saya diam terpaku dan sekali lagi , sy tak dpt berhenti menghina diri saya sendiri .  Saya tidak pernah buat perkara menggunakan otak , kan ? Thanks awak .


Tanpa penjelasan , awak melakukan segala perkara yang sy tak gemari . Awak melakukan itu berkaitan dia dan dia lagi sengaja di depan saya - tanpa fikir perasaan saya. Yess , sekurang2nya awak tak add gambar dia kan ? Kata2 itu lagi . Sy diam , sy tahu awak , salah saya . Gambar lama tu pun yes , salah saya . Sy sakitkan hati awak . Tak pernah pun berusaha gembirakan hati awak kan ? Lupa benar dgn segala2 bila satu masalah terungkai kan ?


Tak apalah .

Pernah pergi pantai ? Pernah menulis atas pasir pantai ? Seindah mana pun tulisan nya dlm sesaat pun akan terus hilang setelah digenangi air bergelora . Betul ? Begitulah kesalahan2 awak di hati sy awak . Sakit itu ada , tp demi awak yg bernama 'cinta' , sy akn hilangkan segera kerana sy yakin awk akn berubah . Sy berharap awk akan berubah :( Salahkn saya atas segala2nya kalau itu membahagiakan awak . Sy masih sy dan maafkan sy kerana menjadi seorang manusia yg penuh dgn kesilapan .

Thank youu awak .

No comments:

Post a Comment