Thursday, August 25, 2011

Tajuk undefined .

Waktu berjalan melengkapi pusingannya genap 8 jam di sana . Mengilas Audi TT jarang sungguh dia dapati di penglihatan . Gulp ! Tertelan liurnya ,

"Ahh , insya-Allah kalau Kancil pun akan ku panggi Taty suatu hari nanti . Iras jugak dgn TT " gelak hati hadir , senyum bibir terukir (:

Jangan jangan . Anagn tak boleh tinggi sangat , Jatuh nanti , mesti 'bededai' seluruh anggota badan dan limpa . Angan-angan tu biarlah ala kadar ja . Cukup2 makan pun tak pa . Lg senang , takya berangan , dok buat kerjaaaaa smpy satu masa terus capai semua , pfft , itu kn lagi 'cara' :D

Balik rumah mcm biasa terus lompat baring atas sofa . 'Inhale - Exhale - Inhale - Exhale ' . Oups , cikgu Faezah , sy cuma teringat ;p

"Rupanya paru-paru aku proses suma udara2 x berhenti kelua masuk ni masih tak penat , x lelah juga kan keluarnya keringat "

Sinis lagi ,

Sejak akhir-akhir ini dia terfikir perkara-perkara di luar kotak mindanya . Hidup mati baginya tiba-tiba betul2 terasa sementara . Entah . Mungkin esok . Mungkin lusa . Bila-bila aku dh boleh dibungkus pulang ke rahmatullah .

"Ah kau Cha dah kenapa ?! "

Tak siapa boleh halang kalau itu memang sendiri dtg di minda . Bukan aku yang minta ., bukan aku yang paksa . Dah dia sendiri nak menjelma , tp eh ! Bagus la . Bila semua terasa bagai sisa-sisa , masa tu lah yang utama betul2 diutamakan . Yang tak berapa utama , lagi2 yg tak pernah anggap aku manusia , ahh kau dah boleh jalan daa .

Ironinya ,

Semua manusia rasa hidup mesti akn rasakan mati
Yang bernyawa ni sebenarnya tgh menunggu saat terhenti
Material nak kumpul segunung pun kau nak buat pa ?
Tuhan takkan tanya lot ruma ekar tanah bon bon kau berapa nak masuk syurga
Siapa nak kalau masa malaikat maut dtg kita masih terkial-kial ,
Haha aku tulih cenggini japgi adalah manusia bodoh dok mengumpat - citer belakang - banyak soal

PS with love : pegi 'mam-mam' lah sygs <3

Tu atas sana tu ada satu hati . Amek la . Kasi derma sat sini sana tambahlah sikit modal cerita tgk jadi gena (: takpa takpa . Sy dah biasaa .

No comments:

Post a Comment