Sunday, January 29, 2012

Buku dah bersawang .



Kalau kau sayang dia , kau tak boleh buat macamtu . Seeloknya kau layan dia sehabis baik boleh . Kau takboleh paksa dia ikut kehendak kau . Kau tak boleh suruh dia jadi perempuan imaginasi khayalan kau . Sebab dia itu dia , anugerah Tuhan yang tiada dua tiganya . Cuma satu , cuma dia .

Kau kena ingat mcm mana kau mula-mula kawan dengan dia . Macam mana layanan dia pada kau . Macam mana kau boleh tersuka pada dia . Kenapa kau nak tipu diri kau ? kot dia terpedaya pun , apa faedahnya untuk kau ? KOSONG kan ? Jadi berubahlah . Jangan main taram je ayat kau tibai dia . Kau ingat kan , dia cepat belajar . Dia pandai ajuk , cuma susah nak merajuk dan memujuk . Ayat dia 'GO DIE GO DIE' , tapi kau taktau , hati dia taknak kau terus berperangai sakai .

Kalau kau sayang dia , jangan hina dia . Kau taktau mcm mana usaha dia nak ikut ckp mak dia ajar suruh jangan kotorkan hati dengan dendam . Dia bersihkan hati dia dgn tangisan . Tapi lama-lama ........... maklumlah , perempuan . Sedangkan air bertakung dlm tayar pun lama-lama org ramai gotong-royong mansuhkan sebab taknak jadi tempat nyamuk Aedes membiak . Inikan lagi dlm mata , siapa sanggup nak tengok dia hari-hari muka rabak ?

Kalau kau sayang dia , kau kena tahu dia sayang kau juga . Kau wajib tahu dia memang akan marah kau sebab itu ini itu ini tapi dia tak reti nak tinggalkan kau . Dia mmg wajar sakit sbb kau mmg buat dia sakit .  Mulut dia mmg dh makin boleh tahan puaka tapi hati dia kau reti baca ? "Semoga ada yang lain yang mampu bahagiakan dia lebih dari aku . Semoga di-afiatkan dia dan sentiasa dlm lindungan-Mu. Semoga dibersihkan hatinya jauh dari sifat munafik seperti org2 terdahulu. Lembutkan hatinya , jangan tajamkan lidahnya supaya tiada hati lain yg akn terguris sakit seperti aku" .

Kalau kau sayang dia , kau akan faham motif bacaan ni . Dia takpernah sumpah kau yang buruk-buruk . Dia mahu kau bahagia , walau kejam mana kau menghinanya . Jumpa dia elok-elok . Layan dia baik-baik . Buat happy moment dgn dia , main pemadam sama-sama pun asalan dia suka , dia takkan lupa . Tak percaya ? Anda dipersilakan cuba segera (:








PS : Kau dah cukup terbaik ajar dia  makna rasa sayang , boleh tak jangan sampai kau ajar dia makna benci ?  Chapter tu takyah belajar . Lagi elok tutup buku tu , simpan elok-elok dlm rak . Takpe bersawang , janji kau sendiri tahu dlm hati kau tu dah pernah ada dia punya  ruang . Wasalam .

No comments:

Post a Comment